London 10/10 :3

Min promenad till Buckingham Palace, det blev myyycket längre än jag hade förväntat mig . Först gick jag lite härs & tvärs genom Hyde Park ända bort till Albert Hall (Halvvägs typ) , väl där upptäckte jag att mitt minneskort var kvar i datorn på Vandrarhemmet. Jaha , bara att hämta det. Ingen mening att gå utan kameran. Så gick tillbaka hela vägen , hämtade minneskortet & när jag kom tillbaka ut igen hade Hyde Park naturligtvis stängt för natten, så fick gå RUNT alltihop. Så var bara att traska på mot Notting Hill & Keingston.


Notting Hill


Church in Kensington




Albert Hall




Buckingham Palace by night




När jag väl hade gått ända ner till Buckingham Palace tänkte jag att jag skulle ta bussen hem, tänkte att det var välförtjänt efter min "lilla" promenad. Men när jag kom till Hyde Park Corner så insåg jag att det gick så många bussar åt alla håll att jag inte hade en aning om jag skulle ta för någon.

Hyde Park Corner




Så det blev att bita ihop & gå hem. Så idag har jag alltså gott ett halvt varv inne i Hyde Park & ett helt varv runt den & ett varv runt Buckingham Palace. Plus att jag gick en bra bit åt andra hållet när jag skulle till kyrkan. Nu är jag jättetrött & förtjänar att få sova lite. Godnatt !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0